Ceník

Cena budoucího webu je pro mnoho lidí samozřejmě to nejpodstatnější. Já mnohdy ještě ani nemám představu, jak má být web rozsáhlý, komplikovaný, s jak propracovaným vzhledem, a již jsem tázán na výslednou cenu. Vzhledem k rozmanitosti možné práce nelze určit přesnou částku, mohu pouze odhadnout rozsah „mezi x až y Kč“. Následující přehled je velice hrubý a obecný, ale pomůže vám vytvořit si trochu jasnější představu o finanční náročnosti nového webu.

Abyste měli představu…

1. Malé a jednoduché webové stránky

Webové stránky spíše menší, bez komplikovaných funkcí.
Cena se pohybuje mezi 2 až 5 000 Kč.

2. Rozsáhlejší a komplikovanější prezentace

Prezentace se složitější strukturou, se spoustou podstránek, pro jejichž správu musí být mnohdy upraven redakční systém. Často jsou doprogramovány speciální funkce přesně dle přání klienta.
Cena se pohybuje mezi 6 až 10 000 Kč.

3. Elektronické obchody / e-shopy

Jednoduché e-shopy bez pokročilejších funkcí a modulů. Samotný počet produktů není rozhodující.
Cena se pohybuje mezi 10 až 20 000 Kč.

4. Webové magazíny, rozsáhlé elektronické obchody, propracované prezentace

U takovýchto projektů je již cena výrazně ovlivněna pracností unikátních funkcí a modulů, nelze ji dopředu určit.
Zakázku naceňuji dle rozsahu.

Co ještě může ovlivnit cenu webových stránek?

Především jejich grafická podoba. Pokud ji připravuje externí profesionální grafik, může se cena zakázky o několik tisíc korun navýšit.

Často může klient na webu požadovat „ještě takovou drobnost“, ze které se vyklube komplikovaná a velice pracná funkce.  Můžete být tedy přesvědčeni, že chcete vlastně úplně jednoduché a levné webové stránky, ale jejich příprava přesně podle vašich představ je mnohem pracnější, než byste předpokládali. Samozřejmě takovou situace důkladně prodiskutujeme a vyřešíme k oboustranné spokojenosti.

Vliv má také to, zdali webové stránky nachystám pouze jako „holou kostru“, nebo je pro vás i naplním dodanými texty a obrázky. To ovlivňuje cenu především v případě plnění elektronického obchodu stovkami produktů, u normálních prezentací je tato služba v ceně tvorby webu (jde-li o rozumnou míru).

Ale co až bude web hotový?

Samozřejmě jsem nadále k dispozici pro budoucí úpravy či údržbu. Případnou intenzivnější spolupráci můžeme postavit na měsíčním paušálu nebo na hodinové sazbě, záleží, jak se dohodneme.


Výsledná cena webových stránek je důležitá. Jak pro vás, tak pro mě 🙂 Proto ji spolu vždy důkladně probereme.