GoPay platební brána pro WordPress

Platební brána

Nedávno jsem dokončil tvorbu WordPress pluginu platební brány pro web zdravotního centra v Praze. Díky němu si návštěvníci webových stránek mohou (pro sebe i své blízké) objednávat poukazy na různá vyšetření moderními lékařskými přístroji a metodami. Klient měl vyjednanou smlouvu s platební bránou GoPay, a tak bylo zadání jasné – vytvořit plugin, který přijme objednávku návštěvníka, přesune ho na platební bránu GoPay, tam bude objednávka uhrazena, a poté návštěvník přejde zpět na webové stránky, a na jeho e-mail bude odeslán PDF voucher s unikátním kódem opravňujícím ho k využití daného vyšetření.

Zajímavostí této implementace je to, že si klient přál jako jednu z možností zaplacení i běžný bankovní převod. Tuto metodu platební brána GoPay také nabízí, ale samotný objednávkový proces se tím protahuje – návštěvník si voucher objedná v jeden den, třeba až druhý den provede bankovní převod, a třetí den klientova banka obdrží peníze. A teprve tehdy se generuje a odesílá PDF poukaz na vyšetření.

Web musel být zprovozněn přesně ve smluveném termínu, protože hned na další den byla objednána masivní reklamní kampaň. Vše bylo dokončeno včas, a objednávky naskakovaly po stovkách denně. Shodou okolností měla platební brána GoPay naplánovanou noční servisní odstávku svých serverů, která se bohužel projevila i během následujícího dne, a web nebyl půl dne schopný přijímat nové objednávky. Bohužel, i to se stává. Den nato vyšlo najevo, že se platební bráně nedaří navazovat spojení s naším webem k doručování upozornění na stavy jednotlivých plateb – a tak i když zákazník svoji objednávku zaplatil a peníze byly připsány na účet klienta, tak web o tom v některých případech nebyl nijak informován, objednávka pro něj uhrazena nebyla, a voucher na vyšetření nebyl odeslán. Po hodinách pátrání jsem zjistil, že tuto komunikaci blokuje samotný hosting, na kterém web běží, a ač ten to pokrytecky nepřiznal, tak vše začalo fungovach chvíli poté, co mi technická podpora oznámila, že na můj popud změnila nějaké nastavení svého hostingového serveru … bohužel, i to se stává.

Práce to byla velmi zajímavá, a následné řešení problémů bylo – pravda, docela frustrující – třešničkou na dortu. Člověk by si řekl, že ho po těch letech v oboru už moc věcí nepřekvapí, ale přesto se může stále učit. Příště už budu hned vědět, čím mohou být takové obtíže způsobeny 😉

Napsal Marek Klusák, programátor a webdesigner. Kontakt